Persbericht: Oosterhoutse Kunstroute krijgt smartphone app

Persbericht

De Oosterhoutse Kunstroute 2012, georganiseerd door Cultuurfabriek Oosterhout, gaat als allereerste in Oosterhout haar bezoekers alle informatie over locaties, activiteiten, en speciale attracties nu ook aanbieden via een smartphone app. Dankzij de nieuwe app krijgt het Oosterhoutse publiek door middel van een smartphone heel makkelijk toegang tot plattegronden van het evenement, een overzicht van de locaties en een agenda met alle speciale activiteiten van de dag. Vanaf nu weet je bijvoorbeeld precies waar en hoe laat er cursussen en workshops beginnen, waar en wanneer voorstellingen dans en muziek vertoont worden, waar er gelegenheid is om te eten en drinken,

Daarnaast kunnen geregistreerde gebruikers ook de locaties en voorstellingen waarderen en delen via social media, bekijken wie er nog meer aanwezig is langs de route, en berichten naar elkaar sturen via de app.

Twoppy, een bedrijf van nederlandse bodem, geeft via je smartphone tijdens evenementen makkelijk en ter plekke antwoord op de vragen, Wie, Wat, Waar en Wanneer. Door Twoppy kan je op de hoogte blijven van alle actuele informatie tijdens de Kunstroute:  Wie doet eraan mee?  Wat is er allemaal te doen?  Waar moet ik naartoe voor een hapje of een drankje?  Wanneer is er een voorstelling?

De app voor de kunstroute wordt aangekleed en beheerd door Jeannine van der Linden van Kamer52, die ook haar deuren open zet voor de Kunstroute 2012. Jeannine van der Linden: “Om de kunstroute overzichtelijker te maken, heb ik eerst een online plattegrond gemaakt, met Google Maps.  Deze is live online en kan nog steeds vanuit huis of via een smartphone gebruikt worden. Maar toen ben ik Twoppy tegengekomen en vond het overzichtelijker en laagdrempeliger.  Ik heb besloten om de informatie die ik aanwezig had, in te vullen om ervoor te zorgen dat iedereen toegang tot de informatie had op een eenvoudig manier.

Om de app te gebruiken surf je met je smartphone naar: m.twoppy.com/Oosterhoutsekunstroute of maak je gebruik van de zogenaamde QR code die je inscant met je smartphone (zie onderaan).

:
Ook is er een officiele hulpdienst voor eventuele problemen met het gebruik of installeren van de app tijdens de Kunstroute: Comdesk Computers, Zandheuvel 52a te Oosterhout biedt hiervoor zijn diensten aan.  Ook kan je komen naar Kamer52, Zandheuvel 52b te Oosterhout, en wij helpen je verder.

___________________________________________

Youtube video over Twoppy

Voor meer informatie over de Cultuurfabriek Oosterhout of de Kunstroute: http://www.cultuurfabriekoosterhout.nl/ Emmy Rooden, voorzitter.  Email:  info@cultuurfabriekoosterhout.nl

Voor meer informatie over de app of Kamer52: http://www.kamer52.nl/, Jeannine van der Linden, Manager.  email: Jeannine@Kamer52.nl, tel 06.11217624